När årets första snö föll i Oslo

Att resa i jobbet är alltid lite extra kul tycker jag, och en dag i november var det dags igen – denna gång till Oslo.

Jag råkade komma till Oslo samma dag som den första snön, vilket gjorde det lite våtare och besvärligare än normalt att ta sig från stationen till konferenslokalen.

Men, som vanligt, kunde jag inte låta bli att stanna till och fotografera de vackra båtarna som låg förtöjda vid kajen

På tillbakavägen hade jag bara tänkt mig att gå till någon trevlig affär och kanske julhandla lite….

…när jag upptäckte att det fanns en julmarknad…

…mitt i centrala Oslo

Det fanns både åkattraktioner för dem som tycker om det…

… och många små bodar med hantverk för dem som ville handla julklappar…

…eller godsaker

Och grillade älgburgare fanns det att köpa för den hungrige – mums

Även de vanliga shoppingvaruhusen var juldekorerade och fina inför julhandeln, som precis börjat komma igång

Men det hade redan blivit hög tid för mig att hasta mig förbi dessa spännande byggnader, på väg till stationen för avfärd

Kategorier: Oslo | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.